Ga naar hoofdinhoud

Ideeën om te ontspannen van ons team

In ons team hebben we gevraagd naar leuke, vernieuwende en inspirerende opties om te ontspannen. Wat voor de één ontspannend werkt, hoeft niet voor de ander te werken. Voor iedereen is ontspannen anders en vandaar deze diverse lijst. En deze gaat verder dan je hoofd legen met de diverse schermpjes. Die kennen we allemaal wel. Hier wat tips bij elkaar gezet. Veel plezier ermee! Als je nog andere ideeen hebt, horen we dat graag!

Gerard:
Voor mij hoort ontspannen bij inspannen, beetje calvinistisch misschien, maar het tevreden uitrusten van een inspanning is voor mij weldadig. Ik zoek de inspanning op in sport en in werk en in andere zaken en ik zeg zoveel mogelijk ja op alles om daarna lekker te kunnen ontspannen. Waar er vaak gepraat wordt over balans in je dag of in je leven vinden, zoek ik meer naar de kadans. Dat is eigenlijk ook een soort balans natuurlijk, maar dan met een dansje erin!

Valerie:
Een spelletjes middag of avond met vrienden, zoals kaarten, kolonisten, ticket to ride (aanrader!)

Dimara:
Muziek is voor mij echt een vorm van ontspanning. Heerlijk naar vrolijke muziek luisteren terwijl ik op een fijne stoel zit is echt ontspannen.
Als drukke moeder vind ik ontspanning ook in een uitje met mezelf. Heerlijk gedachteloos langs winkeltjes struinen of even zonder tijdsbesef op een terras een thee of sapje drinken.
Mijn laatste tip is een spijkermat. Als ik er 20 minuten op lig staat mijn rug in vuur en vlam, maar voel ik mij intens ontspannen. Het is een soort mini reset en massage voor je rug in 1.

Arijaan:
‘s Morgens vroeg (als iedereen nog slaapt…) of juist in de avondschemering aandachtig luisteren naar de vogels
Mijmeren in de tuin bij een knetterend fikkie in de vuurkorf op een zomeravond, glaasje wijn erbij
Naar de pedicure voor verzorging, voetmassage en natuurlijk…mooi gelakte nagels
Uitwaaien op het strand of genieten van de vroege ochtendzon of late avondzon (en de zee!) op het strand
Quotes, waardevolle teksten of gedichtjes opschrijven in een deftig notitieboek; mooi vormgegeven met handlettering en illustraties (eigenlijk: knutselen, knippen, plakken, tekenen en kleuren)

Cindy:
In de natuur lopen en bewust proberen alles in me op te nemen
Mediteren liggend op bed voor het slapen gaan.
Van het zonnetje genieten in mijn tuin met een muziekje in mijn oren
Een boekje lezen op bed
Lievelingsmuziek opzetten en in de woonkamer zitten en mijn fijne huisje in mij opnemen.

Angelique:
In de tuin werken.
In (koud) buitenwater zwemmen het hele jaar door.
Ritme: elke ochtend stukje fietsen naar het park, yoga doen en weer terug.
Hoolahoopen tussen cliënten door.
Pianospelen; alleen of samen met een vriendin op de cello.
Lezen en even in een andere wereld zitten.

Judy:
1. Ga zitten, sluit je ogen, handen open op bovenbenen en focus op de adem, paar keer diep in (vb 4 tellen) en helemaal uit (vb 6 tellen).
2. Ga zitten, sluit je ogen, handen open op bovenbenen. Trek je schouders op tot aan je oren, hou even vast en laten ze vallen met een huh…
3. Ga zitten, sluit je ogen, handen open op bovenbenen. Maak cirkels met je schouders, paar keer naar voren, paar keer naar achteren

Back To Top

Vraag onze brochure aan